Neki futottunk, elrúgtuk a labdát és… mellé!:S Naná, hogy a Déliben jó villamosra csak rossz irányba szálltunk fel. Oké! Végállomáson (Hűvösvölgy) leszállás, futás a másikhoz, arra fel és nyomás… Kicsit késve, de megérkeztünk a Villányi úti Szent Imre templomhoz!

Nem késtük le semmiről, mert a reggeli dicséretet is elértük. Az imádság után házigazdánk Brückner Ákos Előd atya – szólva Ákos atya – köszöntött bennünket. Őt Katona István püspök úr követte. Majd behozták Fausztina nővér ereklyét!

Az első előadást ki kellett hagynom, mert „technikai” gondjaim adódtak.

Patrice Chocholski atya „Az irgalmasság Isten Szolgája, II. János Pál pápa életében és szolgálatában” című előadását már ismét a templomba hallhattam.  Ez az előadás nagyon megérintet, mert az, amit a nagy pápa felismert, számomra példaértékű! Ez pedig nem más, mint, hogy a rosszat és gonoszságot egyedül az Isten irgalmából fakadó szeretetből lehet válaszolni! A rosszra, csak a jó lehet a válasz! (Én is sokat elmélkedem a világ elanyagiasodott és kizsákmányoló magatartásán. Ez most nekem egy választ! Hol tudom legjobban megtapasztalni az irgalmát? Jézusnál! Kinek a segítségével tudom ezt az irgalmat közvetítetni? A Szentlélek erejével! Akkor hová kell mennem, és kit kell szolgálnom? Istent!)

Vissza a konferenciához: Placid atyát, ha ki hangosítják, akkor szerintem még Kefás is hallotta volna, így „csak” a környék zenget a jó öreg hangjától! A múlt homályába veszett láger ismét életre kelt, és megint leckét kaptunk, a földi pokol átélésének tudományából!

Délben ima, majd ebéd!

Ebéd után, két meglepetést is kaptam a Jó Istentől! Az első egy szőke lány személyében jött elém: „Szia Kata! Emlékszel rám?” – kérdezte. Kiderült, hogy Andival szobatársak voltunk Egerbe! A másik Ákos atya volt, akivel a lépcsőn fúttunk össze! Gyorsan megmutattam neki az elsőáldozási képeimet és már szaladt is tovább! Majd csak akad egy újabb lépcső, ahol ismét összefuthatunk!:)

Janig Péter kórházlelkészt már a gyóntatószék előtt állva hallgattam. Megható, ahogy Péter atya az Onkológiai Intézetben teljesíti Isten akaratát. Én már előtte ismertem az ő történetét, és igazán tisztelem őt munkásságáért!

A gyóntatószék előtt állva ért az Bízom Benned című dal, Ott ért, ott énekeltem! Az egyik legkedvesebb dalom!

Jött egy úr, meglátott, és rögtön hátat fordított nekem. Szavaiból csak annyit értettem: „…ennek a beteg kislánynak!” Pár perc múlva visszatért, kezébe egy Irgalmas Jézus képpel, és a Szűz Anya szobrához értette, utána pedig nekem adta! Majd végleg eltűnt.

A gyónásom után épp elértem Beer Miklós püspök atya előadását! Ő a bűnbánat szentségéről és az emberi irgalomról elmélkedet! Püspök atyába nem csalódtam, ugyanolyan jó volt az előadása, mint tavaly a prédikációja Egerbe!

De itt számomra befejeződött a konferencia, mert Anikónak tegnap jött haza az unkatestvérre Olaszországból és elémentünk a Délibe. Most a jó irányba!:)

 

A konferenciának ugyan vége lett számomra, de napnak még messze nem! Félhatkor értünk haza, megvacsisztam és negyednyolckor már jött is értem István. Elmentem Eukarisztiára, amiről féltízkor értem haza!

Szerző: Üveges Kata  2009.08.22. 14:32 Szólj hozzá!

A bejegyzés trackback címe:

https://uvegeskata.blog.hu/api/trackback/id/tr911330767

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása